Login:

Lewa strona inputa. Prawa strona inputa.

Hasło:

Lewa strona inputa. Prawa strona inputa.
Zarejestruj się Zaloguj

Przepisy

Dodaj przepis

Polecamy

Pierś z indyka w sosie Tikka Masala - Tikka Masala to jeden z najważniejszych sosów kuchni indyjskiej. Jego wyśmienity słodko-ostry smak doskonale nadaje się do ryżu, ale można go jeść także z makaronem oraz dodać delikatne mięso drobiowe.
Smacznego!

Pierś z indyka w sosie Tikka Masala

Dodane przez: smakosz

Czas: 45 minut(y)

ocena: 6








Tikka Masala to jeden z najważniejszych sosów kuchni indyjskiej. Jego wyśmienity słodko-ostry smak doskonale nadaje się do ryżu, ale można go jeść także z makaronem oraz dodać delikatne mięso drobiowe. Smacznego!
więcej...

Reklama

Najlepsi użytkownicy

1.blogini.eu378 pkt.
2.smakosz362 pkt.
3.Cooki225 pkt.
Więcej

Najlepsi użytkownicy miesiąca

1.admin0 pkt.
2.qwertacz0 pkt.
3.smakosz0 pkt.
Więcej

Najlepsi użytkownicy dnia

1.admin0 pkt.
2.qwertacz0 pkt.
3.smakosz0 pkt.
Więcej

Lubię eKuchcika

Lewa czę?ć h1.

Spiżarnia wegetariańska dla ambitnych

Prawa czę?ć inputa.

Popularne programy telewizyjne oraz kolorowe czasopisma bardzo często wspominają o diecie wegetariańskiej i płynących z niej korzyściach. Szeroko rozumiani celebryci opowiadają o swojej przygodzie z wegetarianizmem, promując przy tym zdrowy i ekologiczny tryb życia.  Obecnie zarówno ekologia jak i wegetarianizm stały się bardzo modne, zyskując tym samym wielu zwolenników. Podczas gdy "znani i lubiani" chwalą swoją zdrową i idealnie zbilansowaną dietę bezmięsną, laicy w tej kwestii dziwią się, że taka monotonna i nudna kuchnia może komukolwiek odpowiadać. W poniższym artykule mam zamiar obalić mit mówiący o tym, iż potrawom jarskim brakuje smaku, kolory czy zapachu. Dieta wegetariańska może być bardzo różnorodna, ciekawa, barwna i smakowita, a oswajanie nowych warzyw, których nie miało się okazji spróbować w wersji nieprzetworzonej stanowić może prawdziwe wyzwanie i przygodę.

Kluczem do sukcesu są świeże owoce i warzywa, z których wyczarować można prawdziwą ucztę dla podniebienia oraz dla oczu. Mam tu na myśli zarówno krajowe jak i importowane dary natury, których szeroka gama zadowoli nawet najbardziej wybrednych smakoszy. Łącząc świeże smaki z różnorodnymi przyprawami osiągnąć można niezwykle bogate dania, które poza walorami smakowymi zawierają mnóstwo dobroczynnych elementów niedostępnych w mocno przetworzonej żywności jadanej na codzień. Sceptycy powiedzą pewnie, że wegetarianizm wymaga dużo czasu na przygotowanie posiłku, ale to nie prawda, bo produkty dobrej jakości wystarczy tylko  umyć, pokroić, ewentualnie doprawić wg własnego uznania i już danie jest gotowe do spożycia.

Osoby, którym kuchnia wegetariańska kojarzy się głównie z kotletem sojowymi i wariacjami na ich temat są w błędzie. Spiżarnia wegetariańska nie obędzie się bez zbóż, wśród których znajduje się wiele rodzajów ryżu i kaszy oraz płatki owsiane i pozostałe zboża. Wegetarianin ma też do dyspozycji bogatą gamę gotowych makaronów, a ambitny roślinożerca może pokusić się nawet o zrobienie domowego makarony np. z mąki pszennej lub razowej. Do dyspozycji jest też mąka ryżowa, kukurydziana, gryczana lub sojowa, która może wzbogacić smak i konsystencję potraw. W jarskim menu trzeba zwrócić uwagę na odpowiednią ilość białka, witamin i minerałów, których źródłem są rośliny strączkowe. Nasiona soi, fasoli, cieciorki, soczewicy czy grochu zawsze powinny być w dobrze zaopatrzonej spiżarni.

Wegetariańskie menu straciłoby wiele swojego uroku bez ziół i przypraw. Trzeba jednak pamiętać o ich właściwym przechowywaniu gdyż suszone mieszanki mogą z czasem tracić swój aromat. Lepiej jest kupować przyprawy w małych ilościach i w miarę szybko je zużywać lub korzystać ze świeżych ziół wyhodowanych we własnej doniczce. Walory smakowe świeżych roślin są nieocenione, a do tego dochodzi satysfakcja z własnego mini-ogródka. Miłośnicy pikantnych dań chętnie zaprzyjaźnią się z papryczką chilli, czosnkiem i cebulą, które w umiarkowanych ilościach ułatwiają trawienie i poprawiają odporność.

Doskonałym źródłem białka, witamin i zdrowych tłuszczy mogą być orzechy, nasiona i suszone owoce. Angażując się w jarską kuchnię warto zaopatrzyć się w orzechy (pinii, laskowe, włoskie), ziarno sezamowe, nasiona słonecznika i dyni będące m.in. źródłem cynku oraz mak. Idealnym uzupełnieniem są również suszone porzeczki, rodzynki, daktyle, śliwki, figi, ananasy, banany, morele i wiele innych owoców, przy wyborze których warto zwrócić uwagę by nie były one dodatkowo przetwarzane czyli np. obtaczane w cukrze.

Smak potrwa wzbogacą także oleje i oliwy, których wybór jest ogromny. Przy okazji rozpuszczalne w nich witaminy A, D, E i K będą łatwiej przyswajalne przez organizm. Również ocet (np. balsamiczny, estragonowy, jabłkowy, słodowy), musztarda, sos sojowy (jasna odmiana jest bardziej słona od ciemnej, słodkawej) i sos teriyaki świetnie pasować będą do różnych sosów, dresingów i sałatek, nadając daniom orientalny smak i zapach.

Osobiście nie mam nic przeciwko jedzeniu mięsa, ale bardzo zachęcam do spróbowania dań kuchni wegetariańskiej również jako urozmaicenie diety lub dodatek do potraw mięsnych. Poznawanie nowych smaków może być bardzo ciekawym doświadczeniem i okazją do poeksperymentowania w kuchni. Poza walorami smakowymi owoce i warzywa stanowią też ucztę estetyczną i mogą być bardzo efektowne.

Ewa

Komentarze:

Ten tekst nie ma jeszcze komentarzy. Możesz być pierwszy(a).

Aby dodać komentarz musisz się zalogować.

© 2010-2012 eKuchcik.pl - ZigZag Soft Polityka Prywatności Regulamin